Borówkowe chia

Last modified date

W ostatnim czasie sporym zaskoczeniem w kuchni jest dla mnie napój ryżowy. Lżejszy w stosunku do napoju kokosowego, który od momentu wyłączenia w naszej diecie białka mleka krowiego rozgościł się w kuchni. Użyłam go nieco przypadkowo, gdyż nie miałam w lodówce mleka kokosowego. Napój w takim wydaniu znalazł swoich sympatyków, do tego stopnia, że chwilowo stał się tym ulubionym (od czasu do czasu, rzecz jasna 😉 ). Na marginesie zaznaczę, że zgodnie z wytycznymi brytyjskimi, kanadyjskimi i wytycznymi ESPGHAN z 2017 roku niemowlętom nie powinno się podawać napojów ryżowych. Z kolei odnośnie nasion chia – nie ma na liście „zakazanych” dla niemowląt i małych dzieci. Są prawdziwym koktajlem zdrowia z uwagi na zawarte w nich nienasycone kwasy Omega-3, błonnik pokarmowy, białko, wapń, antyoksydanty, witaminy i minerały.

Składniki:

  • 5 łyżek chia,
  • 2 łyżki syropu klonowego,
  • 1 kubek mleka ryżowego,
  • ½ kubka borówek,
  • ½ kubka wody/ mleka ryżowego (opcjonalnie)

Przygotowanie:

  1. do wyższego naczynia wsyp nasiona chia, dodaj kubek mleka ryżowego, 2 łyżki syropu klonowego;
  2. energicznie wymieszaj wszystkie składniki;
  3. odstaw na kilka godzin do lodówki, najlepiej na całą noc;
  4. następnego dnia zblenduj umyte wcześniej borówki i połącz ze składnikami z pkt 3;
  5. w zależności od upodobań dodaj ½ kubka wody lub napoju roślinnego, by koktajl był mniej gęsty.

Allergia

Share